Jakie dane zbierać by rozwijać swój salon i gabinet

Wbrew temu co widzą klienci salonu, my rozwijając naszą firmę, musimy zadbać o wiele więcej rzeczy niż wydaje się to innym. Oferujemy usługi, ale powinniśmy wiedzieć jak rozwijać swój salon. Stanie w miejscu to niezbyt dobre posunięcie w biznesie, który jest coraz bardziej napędzany.

Jak było kiedyś w biznesie

Cofając się, nawet w niedaleką przyszłość, wiemy, że dostęp do sklepów i usług wzrósł radykalnie. Nie jest łatwo odnaleźć się w takim świecie i klientom, i firmom. Kiedyś istniał jeden sklep i nikt nie musiał zastanawiać się do kogo się wybrać. Dzisiaj multum usług i sklepów powoduje, że nie każdy umie utrzymać się na rynku. Powstało mnóstwo sklepów sieciowych i usług oferowanych online. Wszystko za sprawą rozwoju Internetu i mediów.

Jakie dane o kliencie zbierać

Mamy salon fryzjersko-kosmetyczny, zatem klienci są dla nas najważniejsi. Co zrobić dla lepszej oferty usług niż konkurencja? Kto do nas przychodzi?

Może zdaje nam się, że dla nas liczy się liczba klientów, a nie kto to jest. Można być w błędzie. Informacje czy są to kobiety, mężczyźni, a może dzieci, mogą pozwolić nam na sprecyzowanie i rozwijanie usług według zapotrzebowania.

Nie tylko płeć jest ważna. Mamy przecież dostęp do takich danych jak wiek czy nawet miasto, z którego pochodzi. Pytanie czy zbieramy takie dane i czy potrafimy je odpowiednio wykorzystać do personalizacji usług w salonie.

Głównym interesantem w naszym salonie jest rodzaj wykonywanej usługi. Jeżeli jest zapotrzebowanie na jakiegoś specjalistę, to szybko można rozszerzyć naszą usługę. Zmniejszyć lub zwiększyć dany rodzaj oferowanych usług.

Przydatną informacją, którą najczęściej zapisujemy to numer telefonu lub e-mail. Przydane, bo kontakt z klientem jest najważniejszy, chociaż zbytnie wykorzystywanie takich danych, może zepsuć relacje klient – salon.

Jak zbierać informacje o klientach

Informacje o kliencie możemy zbierać ręcznie, czyli za pomocą kartki i długopisu. Minus taki, że nie mamy zbytniej możliwości segregacji i sortowania danych. Zatem co zrobić? Można zdecydować się na program do salonu fryzjerskiego lub gabinetu kosmetycznego. Dzięki temu mamy możliwość zbierać informacje na temat klientów, sortować je, wyciągać wnioski i podchodzić indywidualnie do klienta, który pojawił się kolejny raz w naszym salonie.

Przeczytaj również:
Darmowa reklama firmy, salonu czy gabinetu
Jak wykorzystać możliwości OneIN