Jak zdobyć klientów w swoim salonie

Posiadanie możliwości prowadzenia biznesu, to początek sukcesu. Jednak potrzebni są nam klienci. Jak ich zdobyć? Wszystko po kolei wyjaśnimy w dalszej części artykułu.

Jak poinformować klientów o swoich usługach

Posiadamy już swój salon fryzjerski lub gabinet kosmetyczny i co dalej? Klientów mało i co tu zrobić? Pierwsza sprawa, to zbadać konkurencję. Kto ma moich przyszłych klientów? Jak ich zdobyć? Klienci bardzo się przyzwyczajają, bo czują się pewnie. Nie martwcie się jednak, klienci lubią próbować nowości. Tu furtka dla naszego salonu.

Musimy poinformować o naszym salonie. Jeżeli ktoś nie wie o usługach, nigdy z nich nie skorzysta. Tutaj mamy media typu Facebook, Youtube czy inne: blogi, strony internetowe, a także ulotki i dobrze znane wizytówki. Wyeksponujmy też nasz salon na zewnątrz np. baner. Mając kilku znajomych, posłużmy się nimi do informowania swoich znajomych o naszym salonie, to bardzo dobra i wiarygodna reklama.

Czym kierują się klienci

Główne kwestie jakimi się kierują przyszli klienci, to cena usługi, jakość i przywiązanie np. do znajomej, która podcina włosy lub głównie samego miejsca.

Pierwsza kwestia ceny, to problem do rozwiązania. Ile sklepów na początku swojego istnienia obniża ceny, żeby zachęcić klientów. Potem wkracza przyzwyczajenie do salonu czy gabinetu i już możemy podwyższać ceny stopniowo, aż dojdziemy do ceny, które są w większości salonów.

Wiadomo, że każdy szuka oszczędności, ale nie zawsze kosztem jakości. Na pewne ustępstwa możemy się zgodzić, ale do pewnego stopnia. Pierwsza wizyta nowego klienta musi być dla niego prawie że idealna. Sprawmy, że wyjdzie zadowolony, a później opowie innym znajomym jak tanio i że jest bardziej zadowolony niż w poprzednim salonie fryzjerskim czy gabinecie kosmetycznym.

Zadbajmy o klienta

Najważniejsze udogodnienia dla klientów:
- wygodna kanapa w poczekalni
- miła atmosfera w salonie
- poczęstunek w poczekalni: drobne cukierki
- czasopisma, gazety – szybciej leci czas w poczekalni i na zabiegach
- szybka obsługa klienta – program do salonu fryzjerskiego i gabinetu kosmetycznego

Chwyty marketingowe

Kilka ciekawych chwytów marketingowych:
- tańsze usługi na początku
- promocje dla stałych klientów – karta stałego klienta
- przyjazne otoczenie: atmosfera, zapach, schludność
- gratisy
- konkursy
- tańsze dni usług
- odpowiednie godziny otwarcia salonu

Pomysłów jest o wiele więcej. Pamiętajmy, nie czekajmy na klientów, tylko działajmy.