Jak sprzedawać kosmetyki w swoim salonie

Mając swój salon fryzjerski lub gabinet kosmetyczny, warto zadbać nie tylko o usługi, ale również o sprzedaż produktów. O tym jak sprzedać produkty w salonie w dalszej części artykułu.

Zasady sprzedaży produktów w salonie

Jeżeli nie sprzedajecie jeszcze żadnych produktów w swoim salonie, to warto dołączyć taką ofertę. Dzięki temu zyskacie nowe dochody, które nie wymagają od was większego wkładu.

Jakie produkty do sprzedaży wybrać w salonie fryzjerskim, a jakie w gabinecie kosmetycznym? Najważniejsza chyba sprawa, to nie sprzedawać produktów, które są ogólnodostępne na rynku. Po pierwsze nieopłacalne, bo nie możemy nałożyć odpowiedniej marży na produkt. Po drugie nikt nie kupi produktów po cenie wyższej niż rynkowa. Zatem jakie produkty wybrać? Oczywiście szukamy marek, które są dostępne tylko w salonach. Dzięki temu ceny dobieramy sami, a wiadomo – produkty wykonane z lepszych składników kosztują więcej.

Ważnym elementem sprzedaży jest ekspozycja produktów, a przede wszystkim:
- widoczne miejsce ekspozycji produktu
- kilka tych samych produktów obok siebie jako uwidocznienie, podkreślenie
- produkty uzupełniające się powinny stać obok siebie np. szampon, odżywka
- unikamy pustej półki

Te i wiele innych zasad stosują na co dzień w większości profesjonalnie przygotowanych salonach. Dzięki lepszemu rozstawieniu produktu, możemy zwiększyć sprzedaż w naszym salonie.

Jeszcze jedną rzecz, którą warto poruszyć, to odpowiednia sprzedaż produktu klientowi. Istnieją zasady sprzedaży takich produktów, chociażby metoda, w której sprzedajemy komuś szampon i jako uzupełnienie produktu polecamy odżywkę. Często sprawdza się to jako, że klienta jest zadowolona, że nie musi szukać sama produktu, a my jej doradzimy.

Jak nie sprzedajemy w salonie

Znamy już podstawowe zasady sprzedaży kosmetyków w salonie. Jednak przyda nam się kilka informacji czego z pewnością powinniśmy unikać:
- nie polecaj nachalnie kosmetyków ze swojej sprzedaży, należy to robić z umiarem
- nie narzucaj kolejnych zabiegów, przydatny zwrot „dla lepszego efektu warto powtórzyć zabieg”
- nie sprzedawaj tanich produktów, wszystko powinno być z wyższej półki

Te zasady pozwolą uchronić nas przed niekorzystnymi, dla naszej marki, wpadkami. Pamiętajmy, że dzisiejsze gabinety i salony, to nie tylko podcięcie włosów czy pomalowanie paznokci, a ekskluzywne usługi dla naszych klientów.

Przeczytaj również:
Jak wykorzystać możliwości OneIN
Jak chronić włosy przed słońcem i morzem