Darmowa reklama firmy, salonu czy gabinetu

Nie ważne czy mamy nowo otwarty gabinet kosmetyczny, mały salon fryzjerski, czy dużą firmę, zawsze korzystamy z reklam, mniej lub bardziej w nie inwestując. O tym jak tanio stworzyć reklamę swojej marki w dalszej części artykułu. Dowiemy się jakie sposoby wykorzystują nasi konkurenci i jak ich dogonić.

Jak zacząć się reklamować

Zaczynamy pierwsze kroki z reklamą. Jak zacząć się reklamować? Co zrobić na początku? Zatem od czego zaczynamy? Po pierwsze określamy grupę docelową np. kobiety w gabinecie kosmetycznym. Mamy już grupę docelową, zatem musimy poinformować je o naszych usługach i zachęcić do korzystania z nich. Pamiętajmy o rozszerzaniu grupy docelowej w ramach rozwoju firmy.

Kilka sposobów na tanią reklamę

Reklama, jak wiadomo, jest droga. Zatem postaramy się opisać kilka pomocnych sposobów na tanią, a czasem wręcz darmową reklamę firmy czy gabinetu.

1. Rozmawiaj ze znajomymi.
Każda rozmowa, która rozniesie informację o naszym gabinecie, to okazja do zdobycia klientów. Jeżeli grupą docelową są kobiety, to możemy powiadomić wszystkie koleżanki o naszych usługach w gabinecie kosmetycznym. One powiadomią inne znajome i już o nas mówią.

2. Domowe pokazy usług.
Często, aby rozreklamować się, znajomi zapraszają nas do siebie na pokaz np. makijażu. Informują, że można zabrać swoich znajomych i tak możemy pokazać swoje umiejętności.

3. Targi.
W Internecie jest mnóstwo informacji o pokazach, targach itp. Warto pokazywać się w takich miejscach przekazując informację o sobie.

4. Internet.
Wszechwielki świat, w którym informacje roznoszą się błyskawicznie, posiadający przy tym ogromny zasięg. Małym nakładem pieniężnym możemy utworzyć swojego bloga o modzie, stronę internetową, kursy, filmy, a także skorzystać z mediów społecznościowych typu Facebook, Twitter, Instagram.

5. Przydomowy baner.
Nie stać nas na wykup baneru u kogoś, ale niewielkim kosztem możemy postawić baner na swoim podwórku lub u znajomych.

6. Wizytówki.
Każda forma informacji jest dobra. Każdy gabinet powinien posiadać wizytówki. Dzięki nim mamy możliwość zadzwonić i umówić się na wizytę, jak również sprawdzić godziny otwarcia naszego ulubionego gabinetu.

7. Roznoszenie ulotek.
Ulotki o naszym gabinecie kosmetycznym możemy roznieść sami po godzinach pracy., przy okazji, rozdać kilka znajomych. Ważne, żeby przyciągały uwagę, nie mogą sprawiać wrażenia niezbyt estetycznego, bo to przecież nasza reklama.

8. Gadżety.
Warto chociażby zainwestować w długopisy z dobrze widoczną nazwą naszego gabinetu kosmetycznego i małym opisem typu adres. Długopisy wykorzystywane na co dzień, informują o naszej marce nie wprost. Można pokusić się o koszulki lub kubki, ale to trochę droższy zakup.

9. Promocje, rabaty i wyprzedaże.
Każdego przyciągają promocje i wyprzedaże. Tak samo, każdego przyciągają rabaty czy karty stałego klienta. Warto w nie zainwestować, bo przyciągamy klientów na stałe.

10. Karty podarunkowe.
Często nie mamy pomysłu na prezent. Stworzenie możliwości zakupu karty podarunkowej może być ciekawą opcją wykupienia usługi i zdobycia klientów.

Płatne opcje reklamy

Mając środki na reklamę, posiadamy duże możliwości. Ze względu, że mając budżet, nie wysilamy się, tylko płacimy, wymienimy tylko kilka najbardziej znanych form reklamy: radio, telewizja, banery, reklamy wykupione na innych stronach internetowych, programy do gabinetów kosmetycznych, reklamy na samochodach, taksówkach i wiele innych.